Rondom de feestdagen past de gemeente Heerenveen haar dienstverlening aan om bezoekers goed te informeren over gewijzigde openingstijden en beschikbaarheid.
Dinsdag 17 december: Het gemeentehuis sluit vanaf 14.30 uur en blijft tot die tijd telefonisch bereikbaar.
Woensdag 25 en donderdag 26 december (1e en 2e Kerstdag): Het gemeentehuis is gesloten en niet bereikbaar.
Dinsdag 31 december: Het gemeentehuis sluit om 13.00 uur en is tot die tijd telefonisch bereikbaar.
Woensdag 1 januari (Nieuwjaarsdag): Het gemeentehuis is gesloten.
Maandag 6 januari: Het gemeentehuis opent om 10.00 uur en is vanaf dat moment bereikbaar via telefoon, e-mail en social media.
Als u in de periode rond Kerst en Nieuwjaar een rijbewijs, paspoort of ID-kaart aanvraagt, houd dan rekening met aangepaste levertijden. Een spoedaanvraag duurt twee werkdagen, maar houd er rekening mee dat gesloten dagen niet als werkdagen gelden, waardoor de wachttijd langer kan zijn. Documenten kunnen alleen op werkdagen worden opgehaald. Let op: bij spoedaanvragen gelden extra kosten.
Voor exacte informatie over kosten kunt u terecht op de pagina's Paspoort, ID-kaart en Rijbewijs.
De gemeente is op werkdagen vanaf 8:30 uur bereikbaar via telefoon, e-mail en social media. Het gemeentehuis is te bezoeken tussen 8.30 en 16.00 uur. Dienstverlening gebeurt op afspraak. U kunt een afspraak maken door te bellen naar 14 0513 of via het online afspraakformulier. Meer informatie over contact met de gemeente is te vinden op de pagina Adressen en Openingstijden.